Bram en Jannie in West-Amerika

Moab (rustdag)

Heerlijk lang geslapen in onze mooie kamer. De volgende ochtend denken we dat we op tijd naar het ontbijtbuffet lopen om tien voor negen. Ontbijt is tot negen uur, maar haahaa het is al tien voor tien, blijkt als alles verdacht leeg is op het buffet :-/ Inderdaad, we zijn een tijdszone overgegaan en het is hier een uur later dan gedacht. Oeps! We gaan maar ontbijten in Moab, wat echt een heel leuk plaatsje is. De Drentenaren zeiden dit al tegen ons, die waren hier een paar dagen eerder met de camper geweest. Allemaal gezellig uitziende kleine winkeltjes, in verschillende kleurtjes, lekker veel toeristententjes om dingen te kopen en te eten. Kortom: leuk! We ontbijten op het terras van een of ander hip tentje, het is wel warm, maarja. Vandaag wordt een lekker-luieren dagje, want we hebben al zoveel gezien en gedaan de afgelopen dagen. Ons hotel heeft een zwembad en deze wil ik graag nader gaan verkennen met deze warmte. Ik lees ook lekker veel hier in de VS, lekker! Bram wil wat rondrijden op zoek naar nog een ander park. Maar we lopen eerst nog wat rond in het stadje, Bram koopt een mooi shirt zonder mouwen en dan schrijf ik kaartjes in het hotel en werkt Bram onze blog bij. Ik ga naar het zwembad, Bram komt terug voor de NP kaart, maar besluit uiteindelijk om toch ook maar niet weg te gaan maar gewoon effe een dagje te relaxen met bier en laptop. Niks mis mee, ik kom helemaal bij en hoor Canadees Frans in het zwembad, leuk om dat accent weer eens te horen. 's Avonds eten we bij een Italiaans tentje op het terras buiten en het is buitengewoon lekker, alleen jammer dat ze hier alles zo ontzettend sterk kruiden. Mijn gewone minestrone, Italiaanse groentensoep, is bij de italiaan in NL altijd lekker neutraal en niets-aan-de-hand, maar hier gaan ze al snel op de Mexicaanse toer en maken ze dingen onnodig pittig. Het brandt in mijn keel en dat is jammer.. Bram zijn hoofdgerecht is ook behoorlijk pittig, het mijne valt gelukkig goed uit. Met knoflookbrood, mjammie, als ik dit schrijf loopt het water me alweer in de mond ;-) We grappen nog dat de houders van dit Italiaanse restaurant nog nooit in Italië zijn wezen proeven hoe daar alles smaakt, want dan zouden ze toch moeten weten dat chilipepers niet echt gebruikelijk zijn in de Italiaanse keuken ;-) De ons opgelegde fooi van 18% (hallo! en dan denken ze nog dat we een aanvullende fooi zouden kunnen gaan geven ook, zien we op de bon) betalen we maar zoetjes, we hebben tenslotte wel lekker gegeten. Ik kijk nog naar een typische vrouwenfilm op TV, wordt wel continue onderbroken door reclame maar in de tussentijd lees ik gewoon ook een NL tijdschrift.. multitasken, uitgerekend op vakantie. Hier gaat het zonder moeite.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!